Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Ιμπεριαλισμός: Μια χούφτα κράτη;


(από τη συζήτηση-σχολιασμό στο Lenin Reloaded)
Aντώνης(Lenin Reloaded)
Ερώτηση: Σύμφωνα με τη φόρμουλα "μια χούφτα κράτη", από την ΕΕ των 27, "ιμπεριαλιστικά", άντε να είναι 2-3, καθώς οπωσδήποτε πρέπει να αφήσουμε χώρα απ' τα 5-6 για τους γίγαντες ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα.

Η ΕΕ λοιπόν είναι 2-3 ιμπεριαλιστικά κράτη και καμιά 24 εξαρτώμενα. Ωραία.

Τα εξαρτώμενα γιατί δέχτηκαν είναι εξαρτώμενα; Γιατί μπήκαν στην ΕΕ; Τα απείλησε η Μπενελούξ ή η Γερμανία με βομβαρδισμό αν δεν μπουν;

Όχι, δεν τα απείλησε κανένας με βομβαρδισμό. Η ΕΕ σχηματίστηκε συναινετικά.

Ποια ήταν η βάση της συναίνεσης; Το οικονομικό συμφέρον των αστικών τάξεων κάθε χώρας. Μπορεί να εννοιολογηθεί αυτό το κίνητρο με όρους "εξάρτησης";


Όχι, γιατί η "εξάρτηση" ΜΕΣΑ στην ΕΕ δημιουργήθηκε από το κίνητρο του κέρδους των αστικών τάξεων. Δεν μπορώ εγώ να πάω κάπου εθελοντικά και μετά να κλαίγομαι ότι είμαι εξαρτημένος. Αφού η εξάρτησή μου επιτάθηκε εκθετικά από την είσοδό μου, που ήταν εθελοντική και διακαής επιθυμία της αστικής τάξης μου.

Κοροϊδευόμαστε λοιπόν; Για να ξέρω δηλαδή.


Και κάτι ακόμα: αφού αυτό που περιμένει το γιγάντιο και πανέτοιμο λαϊκό κίνημα της Ελλάδας είναι το ΚΚΕ να βγάλει το λάβαρο της "απεξάρτησης" για να συσπειρωθούμε όλοι από κάτω, γιατί, όταν ήταν το μόνο κόμμα που είπε "όχι" στην είσοδο της ΕΕ έφαγε το δούλεμα της αρκούδας από όλους και παρέμεινε περιθωριακό;

Ήταν καλή η εξάρτηση όταν η τεράστια πλειοψηφία των Ελλήνων ήταν διακαώς υπέρ της εισόδου στην ΕΕ;

Επίσης για να ξέρω δηλαδή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου