Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012
Εφοπλιστική πρόκληση και κοροϊδία
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Είναι ωμή πρόκληση, τουλάχιστον, να παρουσιάζουν οι εφοπλιστές το σχέδιό τους για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και την επιβολή καθεστώτος γαλέρας και σύγχρονου δουλεμπορίου στους ναυτεργάτες, σαν «κοινωνική προσφορά του εφοπλισμού»(!) για την αντιμετώπιση της ανεργίας! Κι όμως, αυτό επιχειρεί ξεδιάντροπα ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θ. Βενιάμης, παρουσιάζοντας (στη «Ναυτεμπορική») «το σχέδιο του ελληνικού εφοπλισμού για τη δημιουργία τουλάχιστον 100.000 θέσεων απασχόλησης στη θάλασσα, σαν μία διέξοδο στο πρόβλημα απασχόλησης που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική οικονομία». Πάει πολύ να εμφανίζονται οι εφοπλιστές ως σωτήρες που δημιουργούν τάχα νέες θέσεις εργασίας, όταν τις τελευταίες δεκαετίες έχουν πετάξει χιλιάδες ναυτεργάτες στην ανεργία, ενώ την ίδια στιγμή στα ποντοπόρα πλοία οι εφοπλιστές είχαν μια μακρά περίοδο πρωτοφανούς κερδοφορίας. Συσσώρευσαν τεράστια κεφάλαια από τη δουλειά των ναυτεργατών. Ενδεικτικά ας αναφερθεί ότι το 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές διέθεταν 3.185 πλοία (άνω των 1.000 κόρων ολικής χωρητικότητας) με τονάζ 202 εκατ. tdw, χωρίς τις νέες παραγγελίες. Βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας και έχουν στην ιδιοκτησία τους, στις συνθήκες κρίσης, πάνω από το 15% του παγκόσμιου στόλου. Από το Γενάρη μέχρι τον Οκτώβρη του 2010, παρήγγειλαν 237 πλοία αξίας 6,3 δισ. δολαρίων και αγόρασαν από δεύτερο χέρι 285 πλοία αξίας 8,9 δισ. δολάρια και κατέχουν τα πρωτεία. Από το Γενάρη μέχρι τον Οκτώβρη του 2011 παρήγγειλαν 156 νέα πλοία αξίας 11 δισ. δολαρίων, ενώ από την αρχή του 2012 έχουν επενδύσει 7,3 δισ. δολαρίων αγοράζοντας και παραγγέλλοντας νέα πλοία στα ναυπηγεία. Με άλλα λόγια, καταγράφουν αμύθητα κέρδη ακόμα και σε συνθήκες κρίσης και ακριβώς αυτήν την κερδοφορία θέλει να περιφρουρήσει ο πρόεδρος της ΕΕΕ με την πρότασή του για δήθεν 100.000 νέες θέσεις εργασίας, αφού προϋπόθεση για την υλοποίησή της είναι να δεχτούν οι ναυτεργάτες «τη διάταξη που υπάρχει στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και αφορά στην υπογραφή ατομικών συμβάσεων απασχόλησης»(!).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου