Κυριακή, 8 Ιουλίου 2012

Αλ.Παπαρήγα:Ο Σιδηρόδρομος πρέπει να είναι περιουσιακό στοιχείο του λαού

Σχόλιο "εδώ και τώρα": Πρίν περάσουμε στην ομιλία της ΓΓ του ΚΚΕ, από τις πιο ενδιαφέρουσες τελευταία και για πολλά ζητήματα κι όχι μόνο τον ΟΣΕ, να πουμε  2-3 πράγματα. 
Ο ΟΣΕ δεν είναι προβληματική ελλειματική επιχείρηση αλλά κερδοφόρα. Τα ελλείμματα, που μας ζάλισαν για το πόσο επιβαρυναν το λαό, είναι ελλείμματα που προήλθαν όταν ο ΟΣΕ υποχρεώθηκε να δανειστεί ο ίδιος και όχι το κράτος για να χρηματοδοτήσει προβλήματα υποδομών(αντικατάσταση κ εκσυγχρονισμό γραμμών, βαγονιών κλπ.) .Η επιβάρυνση του οργανισμού από το μεγάλο αυτό δάνειο ήταν που τον έκανε ελλειματικό και όχι το λειτουργικό κόστος. Αυτη τη στιγμή ο ΟΣΕ είναι "καθαρός" και έτσι σκοπεύουν να τον ξεπουλήσουν. Μάλιστα όπως γράφει ο Ριζοσπάστης "το λεγόμενο "τρίτο πακέτο" της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ολοκλήρωσε τη διάσπαση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως μεταφορικό έργο." 
Το μεν μεταφορικό λοιπόν είναι το κερδοφόρο και θα ιδιωτικοποιηθεί, το δε δίκτυο υποδομών παραμένει στο κράτος. Αφου δηλαδή, εξ αιτίας της επιβάρυνσης από το δάνειο για το δίκτυο υποδομών, απαξιώθηκε ο ΟΣΕ τωρα θα περάσει το προβληματικό μέρος στο κράτος και το καθαρό και κερδοφόρο θα παραδοθεί στους ιδιώτες.

Η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων

Μιλώντας στη συγκέντρωση των εργαζομένων, η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε:«Είναι περιττό να πω αναλυτικά γιατί είμαστε ριζικά αντίθετοι, 100% αντίθετοι, κάθετα, χωρίς καμία υποχώρηση στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Αλλά και στην ιδιωτικοποίηση σαν σαλάμι, δηλαδή κρατάμε τις υποδομές στο Δημόσιο και δίνουμε το έργο - ας πούμε - το μεταφορικό, εμπορευμάτων και επιβατών. 'H επίσης, στην ιδιωτικοποίηση που υπάρχει και με τη μορφή εργολαβιών εδώ και χρόνια.
Αυτό δε σημαίνει πως ό,τι είναι κρατικό θεωρούμε ότι λειτουργεί καλά. Γιατί όταν το κράτος εκφράζει τα συμφέροντα των λίγων, όπως λέμε εμείς των μονοπωλίων, και οι κρατικές επιχειρήσεις δε λειτουργούν σωστά. Αλλά για μας αυτό δεν σημαίνει "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι". Διότι και οι ιδιώτες, τα διαβάζετε και στις εφημερίδες, υπάρχουν μεγάλες επιχειρήσεις που κλείνουν, χρεοκοπούν, βγαίνουν κι εκεί σκάνδαλα, βγαίνουν κι εκεί εξαγορές των golden boys, γίνονται αποκαλύψεις - πάρτε τη ΖΗΜΕΝΣ.
Αρα, λοιπόν, για μας δε σημαίνει πως ό,τι είναι ιδιωτικό είναι υπόδειγμα, ό,τι είναι κρατικό αρνητικό ή αντίθετα ό,τι είναι κρατικό είναι καλό και ό,τι είναι ιδιωτικό... Είναι ζήτημα, να σας το πω καθαρά, συστήματος. Κι εδώ μιλάμε για το καπιταλιστικό σύστημα που έχει δημιουργήσει και κρατικές καπιταλιστικές εταιρείες και ιδιωτικές.
Από τη χτεσινή συζήτηση με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ
Για να μην μπω τώρα βαθύτερα σ' αυτή τη συζήτηση που έχει σημασία, πρέπει να σας πω ότι για μας ο σιδηρόδρομος πρέπει να είναι ένα περιουσιακό στοιχείο του λαού και ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς. Και μάλιστα, με έναν τέτοιο σχεδιασμό που μπορεί να καταργήσει μέσα μεταφοράς ατομικά ή άλλα, τα οποία επιβαρύνουν το περιβάλλον, είναι ακριβά, παίρνοντας υπόψη και την Ελλαδίτσα μας που δεν είναι μεγάλη, μπορείς αντί να πας με αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη να πας με τρένο.Είναι ένα σύγχρονο μέσο και απ' ό,τι λένε στις άλλες χώρες της Ευρώπης έχει πάρει πάρα πολύ μεγάλο εύρος. Εμείς το έχουμε πει πάρα πολλές φορές, ότι στην Ελλάδα καθυστέρησε και για τα πλαίσια, αν θέλετε, του καπιταλισμού ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου, η δημιουργία του ΜΕΤΡΟ, γιατί ακολουθήθηκε μια πολιτική υπηρέτησης των συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οχι, βέβαια, των ελληνικών, στην Ελλάδα δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά δεν χρειαζόταν αυτή η χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, δεν έχεις τέτοιες αποστάσεις να διανύσεις κ.λπ.
Ο λαός πληρώνει τους καπιταλιστές
Είμαστε ριζικά αντίθετοι στη συστηματική προσπάθεια και πραγματικής απαξίωσης του ΟΣΕ που έχει γίνει, αλλά και αναγωγής του ΟΣΕ σε μία επιχείρηση, η οποία έχει ελλείμματα και την πληρώνει ο ελληνικός λαός. Ο ελληνικός λαός πληρώνει και τις ιδιωτικές καπιταλιστικές επιχειρήσεις και μπορεί να τις πληρώνει και περισσότερο. Γιατί τα λέμε αυτά τώρα; Τα λέμε γιατί πρέπει να υπάρχει συμπαράσταση και ενεργητική δράση όλου του ελληνικού λαού, των εργατοϋπαλληλικών σωματείων κ.λπ. για τη μη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Να μην ταυτιστεί με κάτι που απασχολεί μόνο τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.
Εχει συκοφαντηθεί ο φορέας αυτός και δυστυχώς αυτή η συκοφαντία έχει περάσει μέσα στο λαό. Εμείς τη συναντάμε αυτή τη συκοφαντία. Και όταν λέμε να μην ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ, μας απαντάνε να ιδιωτικοποιηθεί, γιατί δεν μπορεί να τον πληρώνουμε. Εχει πιστέψει ο ελληνικός λαός ότι έχει πληρώσει τον ΟΣΕ, έχει πληρώσει τον ΟΤΕ, ότι αυτός πληρώνει τη ΔΕΗ. Βεβαίως τα πληρώνει. Αλλά πληρώνει και τους ιδιώτες καπιταλιστές. Είναι αυτό που δεν λένε, γιατί τους πληρώνει πολύ περισσότερο μάλιστα.
Εμείς τι θα κάνουμε τώρα; Στη Βουλή, θα βάλουμε το θέμα όχι απλώς για την τιμή των όπλων. Θα κάνουμε μία προσπάθεια με ξεχωριστή τροπολογία να φέρουμε το θέμα, να πείσουμε άλλα κόμματα να δεχτούν ονομαστική ψηφοφορία, γιατί δυστυχώς, με τις απώλειες που είχε το Κόμμα, έχασε και τη δυνατότητα να φέρει ονομαστική ψηφοφορία που τη φέρναμε μέχρι τώρα και είχε αξιοποιηθεί, έστω και άλλοι βουλευτές να ψηφίζουν αντίθετα απ' τη γραμμή των κομμάτων. Θα δούμε πώς θα γίνει, ούτως ώστε να υπάρχει ξεχωριστή απόφαση για τον ΟΣΕ και να μην το εντάξουν μέσα στο γενικό πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων.
Βέβαια, αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο, είναι η δράση εκτός. Και αν λέω παρ' ελπίδα δεν καταφέρουμε να σταματήσουμε την ιδιωτικοποίηση, την πλήρη, που σημαίνει και απολύσεις και πάρα πολλά άλλα, δεν πρέπει να πάει άκλαυτος. Γιατί πολλά πράγματα έγιναν, πέρασαν χωρίς αντίσταση και άκλαυτα. Και δε γίνεται, γιατί έχουμε και το άμεσο μέλλον και δεν μπορούμε να συνεχίζουμε σ' αυτή την κατάσταση.
Η εκποίηση είναι κατεύθυνση της ΕΕ
Η σημερινή συζήτηση μας έδωσε επιχειρήματα. Θα δώσουμε τη μάχη και στο δικό μας το πεδίο, της γενικότερης αντίληψης. Πρέπει όμως να είναι καθαρό, η απαξίωση του ΟΣΕ και του ΟΤΕ, και των Ναυπηγείων, η συστηματική ξεκίνησε μετά τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Υπάρχουν ειδικές οδηγίες και αποφάσεις της ΕΕ που μιλάνε για τη διάσπαση, συρρίκνωση, ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Τα ελλείμματα μπορεί να είναι μειωμένα σήμερα και να είναι ένα επιχείρημα ότι έχουν ενεργητικό οι εταιρείες, όμως, τα είπα και προηγούμενα και στις διοικήσεις, έγιναν με τις οριζόντιες περικοπές των μισθών, με τις μειώσεις των γραμμών κ.λπ.
Το ξαναλέω, μπορεί να υπάρχουν γραμμές που να είναι ζημιογόνες γιατί εξυπηρετούν λίγους ανθρώπους, αλλά πρέπει να εξυπηρετούν απόμακρα χωριά, ορεινά κ.λπ. Δεν μπορεί να υπάρχει τέτοιο κριτήριο. Δεν είμαστε αδιάφοροι για μια επιχείρηση άμα είναι ελλειμματική, αλλά μπορεί κάποιοι τομείς της να είναι ελλειμματικοί.
Και η δυσκολία με την υπόθεσή σας εδώ, είναι ότι είναι γραμμή, απόφαση της ΕΕ, είναι ενταγμένα μέσα στο μνημόνιο και στη δανειακή σύμβαση. Και εδώ υπάρχει ένα θέμα, για να κλείσω τη συζήτηση. Ο ελληνικός λαός τον Μάη, όχι στην απόλυτη πλειοψηφία που έχει ειπωθεί, γιατί εμείς τουλάχιστον δεν πρόκειται να βάλουμε το "όχι στο μνημόνιο" της "Χρυσής Αυγής" με άλλα κόμματα και κάτι άλλα περίεργα "όχι", αλλά εν πάση περιπτώσει ο κόσμος ψήφισε στην ουσία ένα "όχι" στο μνημόνιο και ψήφισε με το πνεύμα κατάργησης του μνημονίου κ.λπ. Κυριαρχούσε αυτό το σύνθημα, χωρίς να είναι απόλυτα πλειοψηφικό.
Στις εκλογές του Ιουνίου, όμως, αν ερμηνεύσουμε τυπικά την ψήφο του λαού, ο λαός ψήφισε πάση θυσία στο ευρώ. Αρα, με την ελπίδα μιας αναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου. Δηλαδή, και τα μέτρα που προτείνουν τα τρία κόμματα που είναι στην κυβέρνηση και η αντιπολίτευση, έχουν την αίρεση αν συμφωνήσει η τρόικα. Δηλαδή η ΕΕ, το ΔΝΤ και η ΕΚΤ, γιατί η τρόικα είναι κάποιοι υπάλληλοι, στην ουσία όμως είναι οι τρεις οργανισμοί.
Εμείς, ξέροντας ότι το 95% του ελληνικού λαού ψήφισε υπέρ της ΕΕ, με αυτή την έννοια, δυσανασχετώντας, ψήφισε όμως υπέρ, θα πούμε στον ελληνικό λαό ότι δεν πρέπει να γίνει συνένοχος. Και πρέπει να σας πω ότι εμείς δεν πρόκειται να πούμε στον ελληνικό λαό καλά να πάθεις που ψήφισες έτσι. Δεν θα δεχτούμε, δηλαδή, γιατί σήμερα το απόγευμα που είναι οι προγραμματικές και αύριο, παρακολουθήστε, θα πουν ο ελληνικός λαός ψήφισε αυτό.
Ναι έτσι ψήφισε. Αλλά αυτή είναι η δυναμική του λαού. Τη μια μέρα ψηφίζει και όταν διαπιστώνει ότι του είπαν μπαρούφες, με συγχωρείτε, και ψέματα, αλλάζει γνώμη ή όταν πιέστηκε ή φοβήθηκε εκείνη τη στιγμή, δε σημαίνει ότι επειδή ψήφισε έτσι, δεν αλλάζει. Αν πάμε με τον τύπο και την ερμηνεία της ψήφου, ο ΟΣΕ πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί. Γιατί αυτή είναι η γενική κατεύθυνση.
Να μη χαθεί χρόνος
Εμείς δε θα πάμε με αυτό. Θα πάμε κόντρα. Και πρέπει και ο ελληνικός λαός να πάει κόντρα και για τον ΟΣΕ, και για τα λιμάνια, και για τα αεροδρόμια - αν θέλετε ο ΟΣΕ είναι κάτι που μπορεί να το καταλάβει καλύτερα - τη ζάχαρη, το νερό. Εδώ πουλάνε τα εργοστάσια της ζάχαρης στους Πολωνούς και θα αγοράζουμε πολωνική ζάχαρη.
Οι Πολωνοί θα πάρουν την ποσόστωση που έχουν τα ελληνικά εργοστάσια, θα τη μεταφέρουν στην Πολωνία και θα αγοράζουμε ζάχαρη από την Πολωνία. Και τώρα απ' την Πολωνία αγοράζουμε, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Εμείς που είχαμε ζάχαρη και ποιοτική λόγω του εδάφους και των τεύτλων πολύ καλύτερη. Και μπορεί η πολωνική, η γερμανική και η γαλλική ζάχαρη να είναι λίγο φθηνότερη απ' την ελληνική, αλλά όταν θα κλείσουν τα ελληνικά εργοστάσια, τα οποία θα τα πουλήσουν οικόπεδα, "χαιρέτα μου τον πλάτανο". Θα ανέβει και η τιμή της ζάχαρης.
Αν πάμε με το γράμμα της ψήφου, αυτά είναι μέσα στο μνημόνιο και τέλος. Εμείς ως Κόμμα θέλουμε να αξιοποιήσουμε το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικά, δεν μπήκε στην πρώτη γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων για λόγους νομοτυπικούς - δεν είναι έτοιμος ο φάκελος. Και εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε και το χρόνο να υπάρχει πάλη, αντίσταση για να τα ματαιώσουμε. Στην πρώτη γραμμή δεν είναι - ενώ ήταν στην πρώτη γραμμή, την πέρασαν στη δεύτερη για λόγους τυπικούς, ιδιοκτησιακούς, τα ξέρει και η διοίκηση. Λοιπόν, ας αξιοποιηθεί ο χρόνος, γιατί αλλιώς θα τη βρείτε πουλημένη μέσα σ' ένα βράδυ. Τώρα που έχει προβλήματα ο φάκελος, καλό είναι να αξιοποιήσουμε και το χρόνο.
Εμείς θα κάνουμε όχι μόνο ό,τι περνάει απ' το χέρι μας - πιστεύουμε βαθιά σ' αυτό που λέμε. Δεν το κάνουμε ούτε για αντιπολιτευτικούς λόγους στην κυβέρνηση, ούτε για να γίνουμε αρεστοί στους εργαζόμενους».

1 σχόλιο: