Το Μάιο του 2011 δημοσιεύτηκε από το Υπ. Παιδείας η "Έρευνα για την υφιστάμενη κατάσταση στα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ" Οπως διαβάζουμε "Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την χρονική περίοδο Οκτωβρίου 2010 - Φεβρουαρίου 2011 και η επεξεργασία των αποτελεσμάτων της ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2011." Έγινε λοιπόν εντός κρίσης και μνημονίων και δεν είναι δύσκολο να σκεφτούμε ότι είχε σα στόχο το να βρεθούν τρόποι "εξορθολογισμού του Δημοσίου" κατα την απαίτηση της ΕΕ.
Τα συμπεράσματα όμως που βγήκαν από την έρευνα θα έπρεπε να αδηγήσουν σύμφωνα με τα όσα διαβάζει κανεις εκεί σε προσπάθεια αναβάθμισης της Δημόσιας Επαγγελματικής Παιδείας και όχι στο αντίθετο. Ο αριθμός των μαθητών που ακολουθούν τομείς της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι μικρότερος από αυτόν που θα έπρεπε λεει η έρευνα που οι ίδιοι έκαναν.
Διαβάζουμε για παράδειγμα στα συμπεράσματα:
Στους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό αναφέρονται:
- Η έλλειψη ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η Δ.Τ.Ε.Ε.
- Τα μη θεσμοθετημένα επαγγελματικά δικαιώματα για ορισμένες ειδικότητες, αλλά κυρίως τα νομοθετικά μη κατοχυρωμένα επαγγέλματα.
- Οι συχνές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που αυξάνουν την επιφυλακτικότητα του κόσμου.
Σε αλλο σημείο με στοιχεία από τις υπόλοιπες ευρωπαικές χώρες βγαίνει το συμπέρασμα ότι στις χώρες με ανεπτυγμένη την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση η ανεργία φαίνεται να μειώνεται.
Αυτό για να σκουπίζουν ο κ.Σαμαρας και οι υπουργοί του τα δάκρυά τους "για τα άνεργα παιδιά μας".
Το βασικό συμπέρασμα που βγαίνει ρίχνοντας μια ματιά στους πίνακες που επιλέξαμε να αναδημοσιεύσουμε εδώ, είναι ότι καταργούνται οι πιο αποτελεσματικές και δημοφιλείς ειδικότητες που είχαν τον μεγαλύτερο Μ.Ο. μαθητών στις τάξεις των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ!
Για τις ειδικότητες ειδικά του τομέα Υγείας Πρόνειας η έρευνα συμπεραίνει ότι πρέπει να γίνουν προσλήψεις καθηγητών! Η κυβέρνηση έκανε ακριβώς το αντίθετο.
Η έρευνα αυτή στοίχισε 350000 ευρώ. Πεταμένα λεφτά...
Έρευνα για την
υφιστάμενη κατάσταση στα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ
(Παρά το συμπέρασμα όμως κατάργησαν τις ειδικότητες όπως Κομμωτικής Τέχνης, Αισθητικής Βοηθών Φυσιοθεραπευτών που είχαν ικανοποιητικό μέσο όρο! Γιατί άραγε; Ποιος το παρήγγειλε;)
Ελλειψη καθηγητών λοιπόν διαπιστώνει η έρευνα γι αυτούς τους Τομείς. Και τι έκανε η κυβέρνηση; Τους απολύει όλους και καταργεί τις ειδικότητες!
Τι άλλο μένει άραγε εκτός από το δρόμο του αγώνα μέχρις εσχάτων για να σωθεί ό,τι μπορεί από τη ζωή μας;
Τι πρέπει να γίνει για να καταλάβουμε ότι αυτός ο κόσμος της "ελεύθερης αγοράς" όπως λένε τον καπιταλισμό, δεν είναι τίποτα άλλο από έναν κόσμο που στέλνει τους ανθρώπους στα σκουπίδια μαζί με τις ανάγκες του προσπαθώντας μάταια να σώσει το τομάρι του;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου